Saturday, March 17, 2012

Sri Syazwani Johan Nasyid Program Silaturrahim AIM Blok Kunak Jaya

Kg Jaya Baru Kunak, 17 Mac 2012 - Kumpulan Nasyid yang mewakili Pusat AIM Sri Syazwani Kunak telah menyandang gelaran "johan" acara pertandingan nasyid pada Program Silaturrahim Sahabat AIM Blok Kunak. Naib johan disandang oleh Pusat AIM Sri Sayang manakala tempat ke-3 jatuh kepada Pusat AIM Sri Kenangan.
Kumpulan Nasyid Sri Syazwani, johan pertandingan nasyid
 menerima hadiah yang disampaikan oleh Datuk Nilwan (ADUN Kunak)

Kumpulan Nur Iman

Naib Johan : Kumpulan Sri Sayang
Tempat Ke-3: Kumpulan Sri Kenangan

Barisan Pengadil Pertandingan Nasyid
Program dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Sabah Kawasan N51 Kunak, YBDatuk Nilwan Bin Kabang. Dalam ucapan perasmiannya Datuk Nilwan mengucapkan syabas dan tahniah kepada para pengusaha yang telah berjaya membantu meningkatkan ekonomi keluarga melalui program usahawan bersama Amanah Ikhtiat Maysia (AIM) cawangan Kunak. 

Kebanyakan usahawan tersebut adalah dari kalangan wanita. Menurut Datuk Nilwan, menggunakan masa yang terluang untuk membantu suami meningkatkan ekonomi, selepas menyelesaikan urusan seharian rumahtangga adalah suatu amalan yang sangat mulia.

"Di samping membantu meningkatkan ekonomi dan taraf hidup melalui perniagaan yang diceburi, dengan adanya bimbingan dan nasihat tentang pengurusan kewangan yang mapan dari AIM, para suri rumahtangga, yang biasanya juga merupakan "bendahari" rumahtangga akan dapat mentadbir kewangan keluarga dengan lebih teratur," kata Datuk Nilwan. 

Beliau seterusnya menyeru para suri rumahtangga yang mendapati mempunyai kelapangan masa agar mengisi masa tersebut dan mengambil peluang serta kemudahan yang ada dengan menceburi bidang perniagaan dan keusahawanan bersama rakan-rakan mereka di AIM.

Selain daripada pertandingan nasyid, pertandingan gubahan bunga telur juga turut diadakan dimana johan disandang oleh Pusat AIM Nur Iman, naib johan oleh Pusat AIM Sri Kenangan dan ke-3 oleh Pusat AIM Sri Sayang.

Dalam majlis tersebut juga enam Pusat AIM yang terdapat di Blok AIM Kunak Jaya menyampaikan cenderakengangan kepada mantan Pengurus AIM Cawangan Kunak, Encik Khairul Anwar Halim yang telah berpindah ke AIM Cawangan Tawau setelah berkhidmat selama lebihkurang satu tahun di AIM Cawangan Kunak. Tempat Encik Khairul diganti oleh Cik Norastani Mahmod.

No comments: